PROJECT

Joossens

Een nieuw jasje voor een referentie in de sanitairwereld

Specialismen

Branding

Digital storytelling

Storytelling

Grafische vormgeving

Art direction

Webdesign

User Interface

Ceatieve copywriting

de samenwerking

Joossens is al jaren dé referentie voor zalige badkamers en unieke interieurs in het Waasland en ver daarbuiten.  In samenwerking met Lobkey Monster (strategische partner in dit verhaal) mochten we ons buigen over hun merkstrategie. Ze namen ons onder de arm om hun complete branding onder de loep te nemen.

De naam en het logo mochten behouden worden, maar voor al de rest kregen we carte blanche. Van grafische vormen, een nieuw kleurenpallet tot de juiste tone of voice met een wolkje rock'n roll, over werkelijk alles wat een merk onderscheidend maakt, werd nagedacht. Het resultaat? Een frisse merkidentiteit die vriendelijk overkomt en tegelijk wat tegen de kantjes schuurt.

Zoals het water thuis stroomt, stroomt het nergens.

Het kleinste kamertje. En ook het fijnste kamertje.

Naast een evolutionaire rebranding pakten we ook alle thematische communicatie in handen. Per kwartaal werken we nu met een thema waarin Joossens hun ei kwijt kan, waarin ze kunnen uitpakken met al hun stijlen en ze kunnen vertellen wat voor een zalig bedrijf ze eigenlijk wel niet zijn.

Templates voor hun ‘Badmania’ Magazine

De Joossens manier (uitwerking Tone of voice)

Offertemappen en papieren tassen

Thematische communicatie

Evenementen inkleden, wedstrijden uitdenken, Kerst- en nieuwjaarskaarten, bedrijfsfilm- en fotoshoot

Van quotes op de ramen, tot wedstijdkaartjes en bedrukte handdoeken met ‘Ik droog u af’.

Geleverde diensten

Art direction, storytelling, branding, conceptuele copywriting, corporate identity

Review

Samenwerken met Hannah is een echt plezier en levert ook topwerk op met zeer tevreden klanten! De ervaren UI & UX design blik van deze straffe rots in de branding én onze gezamenlijke passie voor storytelling zorgt ervoor dat we niet alleen graag samenwerken, maar ook vanuit onze complementariteit straffe merken kunnen creëren, uitbouwen én uitrollen. High five!

Jan Verhelst

Lobkey Monster