PROJECT

Pas de culotte

Capturing intimacy on film

Specialismen

Branding

Storytelling

Logo & identiteit

Grafische vormgeving

de samenwerking

Een analoge branding in een digitaal tijdperk.

Pas de culotte is het idee waar bezielde fotografe Dafné Koklenberg al een hele tijd op broedde. Dafné maakt intieme, rauwe, analoge beelden. Als tegenwicht in een wereld die steeds meer digitaler en onpersoonlijker wordt. Ze plaatst daarbij de vrouw centraal en stelt conventies en schoonheidsidealen sterk in vraag.


Om in het analoge thema te blijven werd het logo in deze opdracht volledig met de hand uitgewerkt. Startend van ruwe schetsen, omgezet naar digitale tekeningen, die dan opnieuw met de hand werden getransfereerd op lino. Het resultaat is een artistiek en gelaagd identiteitsconcept met een knipoog. De symboliek van de duif heeft vele lagen. Lagen van liefde, voyeurisme en inside jokes.


Een analoge branding in een digitaal tijdperk is niet iedereen gegeven. Maar Pas de culotte komt ermee weg. Correctie: Pas de culotte fladdert ermee weg.

Een analoog logo in een digitale wereld

Pas de Culotte postkaarten die tegelijk fungeren als visitekaartje

Een stempel om elk pakketje net dat ietsje meer te geven

Het logo kwam tot stand door een handgesneden lino
Review

Véél meer dan een logo Totale ontroering wanneer Hannah me haar met de hand gemaakte, in lino uitgesneden ontwerp toonde. Met mijn niet zo conventionele vraag (namelijk een analoog logo), liet ze haar creativiteit de vrije loop met een prachtig eindresultaat tot gevolg. Ze betrekt jou in haar denkproces van bij het begin, houdt van open communicatie en adviseert waar nodig. Mede dankzij haar duwtje in de rug, sta ik te popelen om mijn verhaal naar buiten te brengen. Ik ervaar Hannah als een creatieve geest met professionele houding die betrokkenheid en transparantie hoog in het vaandel draagt. Merci voor de mooie samenwerking!

Dafné Koklenberg

Pas de culotte